• Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
امروز : پنجشنبه04 اسفند 1390 | 29ربيع‌الاول 1433 | 22 فوریه 2012

اخبار مرتبط
چاي فشار خون را پايين مي‌آورد چاپ
شنبه ، 15 بهمن 1390 ، 07:08
tea-cup.128214557_stde-learning.ir_

جام جم آنلاين: پزشكان استراليايي در يك آزمايش جديد دريافته‌اند نوشيدن هشت فنجان چاي در روز فشار خون را پايين مي‌آورد.

متخصصان علوم پزشكي دانشگاه استرالياي غربي به گروهي از داوطلبان كه فشار خون طبيعي و بالا داشتند، چاي سياه دادند.

اين افراد از طريق نوشيدن چاي 429 ميلي گرم «پلي فنول شيميايي» گياهي كه معادل هشت و نيم فنجان چاي در روز است، دريافت كردند. به گروه ديگري از اين داوطلبان نيز يك دارونما با طعم چاي داده شد.

پس از شش ماه، فشار خون گروهي كه چاي نوشيده بودند، كاهش پيدا كرد.

پزشكان از اين آزمايش نتيجه گرفتند نوشيدن چاي سياه مي‌تواند فشار خون بالا را تا 10 درصد و خطر بيماري قلبي را بين هفت تا 10 درصد پايين بياورد.

دكتر «جوناتان هوگسان» تاكيد كرد: مصرف دائمي چاي سياه هم در افرادي كه فشار خون عادي دارند و هم در بيماران مبتلا به فشار خون بالا موجب كاهش فشار خون مي‌شود.(ايسنا)

شماره خبر: 100802880973

 
با مصرف روزانه سيب لاغر شوید چاپ
شنبه ، 15 بهمن 1390 ، 06:54
apple

آفتاب: مصرف روزانه‌ی یک عدد سیب باعث لاغری می‌شود. 

بر اساس نتایج تحقیقاتی که روی زنان 45 تا 67 سال انجام گرفته است مصرف روزانه یک عدد سیب به کاهش وزن کمک می‌کند و میزان کلسترول مضر را کاهش می‌دهد.

براساس تحقیقات محققان دانشمندان امریکایی، مصرف روزانه یک عدد سیب برای سلامت بدن و کاهش وزن مفید است.

مصرف روزانه‌ی این میوه باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود. در واقع این میوه‌ی خوشمزه باعث افزایش سطح کلسترول مفید و کاهش وزن می‌شود.

محققان برای دست یافتن به این نتایج به مدت بیش از یک سال زنان بین 45 تا 65 سال را تحت مطالعه و بررسی قرار دادند.

این شرکت کننده‌ها علاوه بر داشتن یک تغذیه‌ی نرمال روزانه 75 گرم آلو خشک یا 75 گرم سیب خشک مصرف کردند و میزان کلسترول آن‌ها بعد از 3، 6 و 12 ماه اندازه گیری شد.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد شش ماه بعد از شروع مطالعات، میزان کلسترول مضر زنانی که سیب مصرف کرده بودند به طور متوسط 23 درصد کاهش و میزان کلسترول مفید آن‌ها 4 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،همچنین زنانی که روزانه سیب خشک مصرف می‌کردند به طور متوسط یک و نیم کیلو گرم لاغر شدند.

کد خبر: 144354

 
چرا نباید در مصرف پنیر زیاده روی کنیم؟ چاپ
شنبه ، 15 بهمن 1390 ، 06:15
11-08-27-feta_cheese_9485950_stdافرادی كه هر روز مقادیر زیاد پنیر مصرف می‌كنند بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند. مصرف بیش از 53 گرم پنیر در روز
ادامه مطلب...
 
وقتی یکی از معجزات قرآن باعث مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی می شود چاپ
دوشنبه ، 26 دی 1390 ، 13:55
Tin_va_Zaytoon

 

وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ

خداوند  متعال در سوره "تین" (انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است وکلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است. اما

ادامه مطلب...
 
يك شهروند بوكاني، با ساخت پماد گیاهی سوختگی جایزه بین المللی دریافت کرد چاپ
پنجشنبه ، 15 دی 1390 ، 05:31
Adibthumb به گزارش خبرنگار ایرنا، این شهروند بوكاني، که 'محمدآساادیب حسامی' نام دارد [و از نمايندگي‌هاي فعال شركت شفاي كردستان است]، با ساخت پماد مزبور موفق به کسب مدال برنز جهان
ادامه مطلب...
 
برگزاري سومين كارگاه مشترك شركت شفاي كردستان با دانشگاه علوم پزشكي كردستان چاپ
سه شنبه ، 13 ارديبهشت 1390 ، 12:58

Asli2

سومين كارگاه آموزشي مشترك بين شركت شفاي كردستان و دانشگاه علوم پزشكي، با عنوان تعامل طب‌ها در تاريخ 06/02/1390 با حضور دانشجويان و علاقمندان در محل دانشكده‌ي بهداشت دانشكده‌ي علوم پزشكي كردستان برگزار گرديد.

ادامه مطلب...
 
کاشت گیاه شاه دانه برای مهار تشعشعات هسته ای فوکوشیما چاپ
چهارشنبه ، 7 ارديبهشت 1390 ، 07:16
Cannabisیک پژوهشگر هسته ای فرانسوی پیشنهاد کرد برای کاهش فوق العاده تشعشعات هسته ای فوکوشیما، مقامات ژاپنی کاشت گیاه شاه دانه را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.
ادامه مطلب...
 
گياهان دارويي در بهبود اقتصاد کشور ارزش زيادي دارند چاپ
دوشنبه ، 17 خرداد 1389 ، 13:25

رييس انجمن علمي گياهان دارويي ايران گفت: گياهان دارويي در بهبود اقتصاد کشور ارزش زيادي دارد اما متأسفانه کشور ما در بحث گياهان دارويي سرمايه‌گذاري چنداني نداشته است.

ادامه مطلب...
 
بی توجهی به ظرفیت بالای گیاه درمانی کردستان همچنان ادامه دارد چاپ
دوشنبه ، 17 خرداد 1389 ، 13:08

در حالی که در 2 سال گذشته در راستاي گسترش و توسعه فرهنگ استفاده از گياهان دارويي 13 مركز تحقيقات ويژه گياهان دارويي و طب سنتی در سطح كشور تاسيس شده است اما در استان کردستان با وجود ظرفیت بالای گیاه درمانی ، فعالیت خاصی در جهت تشکیل ستاد یا دانشکده گیاه درمانی در این استان صورت نگرفته است.

ادامه مطلب...
 
ورود داروهاي گياهي خارجي، توسعه گياهان داروئي در کشور را تهديد مي کند چاپ
دوشنبه ، 17 خرداد 1389 ، 12:44

رئيس انجمن علمي گياهان داروئي ايران گفت: ورود گياهان و داروهاي گياهي خارجي و غفلت از گياهان دارويي بومي و دانش استفاده از آنها پايداري و توسعه گياهان داروئي در کشور را تهديد مي کند.

ادامه مطلب...
 
<< شروع < قبلی 1 2 بعدی > انتها >>

صفحه 1 از 2
English Arabic French

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز17
mod_vvisit_counterدیروز117
mod_vvisit_counterاین هفته336
mod_vvisit_counterهفته گذشته724
mod_vvisit_counterاین ماه2886
mod_vvisit_counterماه گذشته8054
mod_vvisit_counterکل بازدیدها113396

در یک ساعت گذشته : 5
آی پی شما : 38.107.179.237
,

کودکانی که بیشتر از گیاهان و سبزیجات و مواد خام غذایی می خورند از دیگران با هوش ترند